Comunicat de l’Ajuntament de Riudoms en relació a la suspensió d’activitats per la Covid-19

11/03/2020

Seguint les indicacions de la Generalitat de Catalunya, que aquest matí ha activat la fase d’alerta del Pla Procicat per emergències associades a malalties transmissibles emergents, l’Ajuntament de Riudoms comunica que com a mesura de prevenció i contingència del coronavirus SARS-CoV-2 se suspenen des del dia 12 al 26 de març els següents esdeveniments i activitats al municipi.

• Cursos de formació i xerrades

- Curs de restauració de mobles, Curs de Costura, Curs Imagina amb colors, Curs de sardanes i balls en línia, Curs de català, Curs d’anglès, Curs bàsic de Photoshop pràctic, Taller de memòria, risoteràpia i autocura.
- Aules d’extensió Universitària per a majors de 55 anys (URV)
- Tercera sessió del Cicle de tallers d’alimentació en adults (24 de març)
- Curs català per a persones nouvingudes

• Altres activitats

- Hora del conte de la Biblioteca Antoni Gaudí
- Programa Lecxit de la Biblioteca Antoni Gaudí
- Club de lectura de la Biblioteca Antoni Gaudí
- Jornada educativa. Espai Llum i Minimón interactiu, que s’havia de fer el diumenge 15 de març
- Cicle de xerrades «Entre tots eduquem» prevista per aquest dijous 12 de març

- Ball dels diumenges del Teatre Auditori Casal Riudomenc

• Centres educatius

En els dos centres educatius que depenen de l’Ajuntament es comunica que:
- Llar d’Infants: se seguiran les indicacions marcades pels centres educatius del Departament d’Ensenyament
- Escola Municipal de Música: se suspenen totes les classes entre aquestes dates.
A més, cal procurar no realitzar activitats fora dels centres educatius on participen més d’un centre.

• Ús dels equipaments municipals

S’adopten les següents mesures en els diferents equipaments municipals:
- Instal·lacions esportives: les competicions esportives es faran a porta tancada, excepte si hi ha menors, que poden anar-hi acompanyats. Cada entitat o club esportiu pot decidir anular les seves competicions o entrenaments segons decisió de cada Federació o òrgan superior, així com usuàries i usuaris privats. Si l’activitat es duu a terme cal: evitar l’esport de contacte físic, complir el protocol de rentat de mans amb gel antisèptic i no fer ús de les dutxes dels vestuaris (ja que el vapor d’aigua és un conductor de contagi).
- Teatre Auditori Casal Riudomenc: les funcions escolars previstes per aquesta setmana queden ajornades. La resta d’activitat continua segons funcionament previst.
Biblioteca Municipal: el funcionament ordinari continua amb normalitat, excepte les activitats esmentades anteriorment que queden suspeses.
- Espai Jove i Llar de jubilats: continuen amb normalitat, fent ús de gel antisèptic com a mesura d’higiene preventiva i recomanant que les persones amb símptomes respiratoris o que han viatjat a altres països, s’abstinguin de fer-ne ús durant dues setmanes.
- Epicentre Gaudí, Casa de Cultura, Espai Teatre i Centre d’entitats i formació Les Escoles Velles: les activitats organitzades per l’Ajuntament de Riudoms en aquests espais esmentades anteriorment queden suspeses. Recomanem a les entitats que segueixin les mateixes mesures adoptades per l’Ajuntament en aquestes instal·lacions.
- Oficines de l’Ajuntament de Riudoms: funcionament habitual.

Canals d’informació oficials
Recomanem a la ciutadania que segueixi atenta a les informacions actualitzades que es publiquin en els canals de comunicació oficials de l’Ajuntament a través de la pàgina web http://www.riudoms.cat, de les xarxes socials Facebook i Twitter, i de l’aplicació eBando, així com d’altres organismes oficials de la Generalitat de Catalunya.

061 Salut Respon i ABS Riudoms
L’Ajuntament recorda que qualsevol persona que manifesti alguna simptomatologia com ara tos, febre alta, sensació de falta d’aire i malestar general s’ha de posar en contacte per telèfon al 061 [Salut Respon] o amb l’ABS Riudoms al 977 85 04 40 i cal que segueixi en tot moment les indicacions i recomanacions del personal sanitari.

El Departament de Salut també ha posat a disposició de la ciutadania un senzill test online que permet conèixer si es compleixen els criteris d’infecció per coronavirus, i si cal trucar o no al 061:

> Vídeo informatiu per aclarir els conceptes fonamentals que ha de conèixer la ciutadania sobre el coronavirus SARS-CoV-2:

> Més informació a