Vuit alumnes de l’Institut fan de voluntaris a la Biblioteca

print pdf
13/02/2019

Vuit alumnes de l’Institut fan de voluntaris a la Biblioteca

Des d’aquest curs, l’Institut Joan Guinjoan de Riudoms inclou el projecte «Serveis Comunitaris» en el programa acadèmic de 3rt curs d’ESO. Aquesta nova matèria implantada preveu que els 68 alumnes d’aquest nivell escolar prestin 10 hores de serveis en benefici de la societat en entitats, institucions i administracions del municipi de Riudoms i altres poblacions veïnes com Vinyols i Montbrió.

Durant aquest curs els alumnes han realitzat o realitzaran tasques de voluntariat amb el Centre d’Estudis Riudomenc Arnau de Palomar, el Gran Recapte d’Aliments, Biblioteques, Escoles, Residència d’Avis L'Onada i Càritas de Riudoms.

Entre ells, vuit alumnes de 3rt d’ESO han triat fer aquestes 10 hores de serveis comunitaris amb l’Ajuntament de Riudoms, concretament en una de les activitats més conegudes de la Biblioteca Municipal Antoni Gaudí. Els 8 joves estudiants es van estrenar aquest dissabte i van participar en l’activitat de «L’Hora del Conte» que organitza la Biblioteca de Riudoms.

Els voluntaris han hagut de preparar la lectura de diversos contes i històries per a nens i nenes de fins a 8 anys d’edat. La tasca dels voluntaris per desenvolupar aquesta activitat va consistir en seleccionar prèviament els llibres, assajar les lectures i preparar un taller relacionat amb la temàtica del dia, per tal que l’experiència resulti positiva per als assistents més petits.

Des del curs 2001-2002, l’ajuntament impulsa l’activitat de «L’Hora del Conte» amb la finalitat d’apropar els contes als nens i nenes de fins a 8 anys i de promoure la utilització familiar de la Biblioteca. La proposta, que pren forma gràcies a les persones voluntàries que s’ofereixen per explicar un conte escollit per ells mateixos, pretén facilitar i augmentar les oportunitats d’encontre dels infants amb el món dels llibres.

Una experiència nova

«Serveis Comunitaris» és una experiència de nova aplicació als centres educatius. És un projecte de caire competencial per desenvolupar la competència social i ciutadana que marca el currículum d'ensenyament. Aquesta competència promou valors com l’actitud, la crítica, el compromís, la responsabilitat, la participació, l’esforç, el respecte, el diàleg i l’austeritat. A Catalunya, la primera fase d’implantació d’aquesta matèria data del curs 2014-2015 i, a Riudoms, és una realitat des d’aquest curs 2018-2019.