S’explica com serà la reforma del carrer Sant Antoni als veïns de la zona
S’explica com serà la reforma del carrer Sant Antoni als veïns de la zona
Ahir al vespre es va presentar com serà la reforma del carrer Sant Antoni als veïns d’aquesta zona.
En concret, la reforma inclourà la part alta del carrer Sant Antoni (des del carrer Sant Pau fins l’ermita) i tot el carrer Barcelona. D’altra banda, la part baixa del carrer Sant Antoni (del carrer Sant Pau fins la plaça Mare Cèlia) de moment no es reformarà i es deixarà per al proper mandat.
Els cinc elements més destacats del nou carrer Sant Antoni:
1. S’eixamplaran les voreres
S’ampliaran les voreres per tal de complir amb la normativa actual. Així, es passarà d’una amplada actual de just 1 metre a una altra de 2’40 metres. L’objectiu és protegir millor el vianant.
2. Es mantenen els dos sentits de circulació
Es mantindran els dos sentits de circulació actuals, ja que el carrer Sant Antoni fa funcions de circumval·lació en tota aquella zona de Riudoms. Si es deixés només d’un sentit, això generaria un fort impacte en els carrers de l’entorn. Segons les dades obtingudes per una empresa especialitzada, cada dia hi ha 1.600 cotxes que fan el carrer Sant Antoni de baixada (de l’ermita en avall) i 700 de pujada (de la cruïlla amb Sant Pau en amunt).
Imaginem-nos que es fes el carrer Sant Antoni només amb sentit de baixada. Això vol dir que els 700 cotxes que actualment circulen cada dia de pujada no podrien passar i haurien de fer-ho per altres carrers. Aquests carrers serien el Sant Pere, el Sant Pau i el Joan Salvadó Badia. I després de passar per aquests carrers, tots 700 cotxes acabarien anant a
parar a l’avinguda 1 d’Octubre, que és una via que està al costat de l’escola del Beat i que està considerada com un camí escolar. Per tant, es considera que no és oportú portar 700 cotxes més al dia a l’avinguda 1 d’Octubre, ja que augmentarien el perill per als centenars d’alumnes que cada dia hi passen.
3. Zona central del carrer sense aparcament
Arran dels dos anteriors punts -l’obligació d’eixamplar les voreres i la necessitat de mantenir els dos sentits de circulació- no quedarà lloc per posar places d’aparcament a la zona central del nou carrer Sant Antoni (la que va del Sant Pau i fins al Barcelona).
En aquest sentit, l’Ajuntament de Riudoms treballa per generar noves bosses d’aparcament en aquesta àrea del municipi, que permetin cobrir els llocs que es perdran amb la reforma del carrer. N’informarem quan hi hagi novetats.
4. Nova xarxa de clavegueram i d’aigua potable
S’aixecarà tot el carrer per renovar els sistemes de clavagueram i el d’aigua potable, que es posaran nous. Això permetrà acabar amb les avaries sovintejades dels darrers anys i amb les pèrdues d’aigua que hi havia a causa d’unes canonades molt antigues. També es crearà un sistema de pluvials, inexistent actualment.
5. Es plantaran arbres a la zona alta del carrer
Des de la cruïlla amb el carrer Barcelona i fins a tocar al carrer 1r d’Octubre es plantaran arbres a les voreres de totes dues bandes. El propòsit és generar un entorn més verd i també una percepció de passeig.
Terminis i cost
Ara mateix, el projecte tècnic de tota aquesta reforma, que inclourà el carrer Sant Antoni i el carrer Barcelona, s’està acabant de redactar. A l’espera de tenir el pressupost definitiu, de moment s’han reservat uns 800.000 euros per fer-hi front, bona part dels quals estaran subvencionats per altres administracions. Es tracta, per tant, de l’obra més gran que es farà aquest mandat a Riudoms. Encara no hi ha data per a l’inici d’obres, però la previsió es que puguin començar entre final d’aquest any 2025 i principi del que ve.
PD. Us adjuntem el plànol de reforma del carrer Sant Antoni. En les imatges de com quedarà el carrer un cop reformat es veu una línia vermella al mig de les zones de vorera. Aquesta línia vermella marca el límit de l’actual vorera i permet entendre com d’estreta és actualment i tot el que s’ampliarà.