40.000 euros per arreglar sis equipaments municipals danyats per fortes pluges
40.000 euros per arreglar sis equipaments municipals danyats per fortes pluges
L’Ajuntament de Riudoms ha destinat gairebé 40.000 euros a l’arranjament de sis equipaments municipals. Es tracta de l’escola Beat Bonaventura, l’escola Cavaller Arnau, el restaurant de Sant Antoni (que és de titularitat municipal), l’escola de música, la biblioteca municipal i l’edifici que engloba el Casal Riudomenc i la llar de jubilats.
Tots aquests edificis van patir desperfectes a causa de les fortes pluges dels passats dies 20 i 21 de setembre de 2024, quan va caure una mitjana de 140 litres per metre quadrat. L’alcalde i regidor de Serveis Públics, Ricard Gili, destaca que “estem davant d’unes reparacions que no es veuen a simple vista però que són molt necessàries per conservar els nostres equipaments i evitar danys majors en el futur que ens obligarien a gastar-nos molts més diners”.
Detall dels treballs que s’han fet als sis equipaments municipals
Els treballs de reparació dels equipaments van començar el mes de desembre i es van allargar fins al mes de març. Tot seguit els detallem:
- Escola Beat Bonaventura: impermeabilització i arranjament d’una claraboia i d’una paret lateral.
- Escola Cavaller Arnau: diverses actuacions al gimnàs i a la teulada.
- Restaurant de Sant Antoni: impermeabilització i arranjament del terrat.
- Escola de Música: impermeabilització i arranjament de dues parts de la coberta.
- Casal i Llar de jubilats: impermeabilització i segellat de diversos punts per evitar filtracions.
- Biblioteca: impermeabilització de dues casetes del terrat.
Com s’han pagat aquests treballs?
Dels prop de 40.000 euros de cost, 10.000 s’han recuperat d’una partida que ja no era necessària d’usar i els 30.000 restants provenen del que es coneix com a ‘fons de contingència’, una partida que només es pot fer servir per situacions excepcionals com aquesta.