Els primers mestres de les ‘Escoles Noves’, pregoners de la Festa Major de Sant Jaume 2025

18/06/2025

Els primers mestres de les ‘Escoles Noves’, pregoners de la Festa Major de Sant Jaume 2025

El pregó de la Festa Major de Sant Jaume d’enguany serà un homenatge al professorat, un col·lectiu essencial per difondre coneixement i valors ciutadans a la gran majoria de riudomencs durant dècades i dècades. L’Ajuntament de Riudoms ha decidit personificar aquest agraïment en una de les generacions de mestres de Riudoms. Concretament, els primers docents que hi va haver a les conegudes popularment com a ‘Escoles Noves’, l’actual Escola Beat Bonaventura.

Per les mans d’aquests mestres, avui ja jubilats, hi han passat centenars i centenars de riudomencs, a qui van educar i formar com a persones. I també van ser els primers docents del període democràtic a Riudoms. En el cas de l’educació al municipi, el pas de la dictadura a la democràcia es va fer molt visible amb la construcció d’aquest nou edifici l’any 1979.

Per tot plegat, i pels anys de dedicació i per la gran importància de la seva tasca, s’ha decidit que siguin precisament ells i elles, els pregoners d’aquesta Festa Major de 2025.

En representació de tota aquesta generació, els encarregats de pronunciar el pregó seran Anna Gomes, qui va arribar a ser directora de l’escola, i Nicasio Martínez, mestre del centre durant dècades.

Amb el pregó i l’encesa de la tronada per part dels mestres, el dimecres 23 de juliol, es donarà el tret de sortida oficial a la Festa Major de Sant Jaume 2025. Més endavant es donarà a conèixer el programa complet d’actes.